خروج 69 شهرستان از شرایط قرمز کرونا

به گزارش بلاگ پو، تهران (پانا) - معاون کل وزارت بهداشت از خروج 69 شهرستان با رعایت پروتکل ها از شرایط قرمز کرونا اطلاع داد.

خروج 69 شهرستان از شرایط قرمز کرونا

ایرج حریرچی شامگاه گذشته در یک برنامه تلویزیونی درباره آخرین شرایط پاندمی کرونا در ایران و ارزیابی محدودیت های کرونایی اظهار کرد: اکنون خطرناک ترین نگرانی ما از شیوع کرونا، تجمعات خانوادگی و دورهمی های خانواده ها است. در واقع تجمع در فضای بسته و تجمع در حمل و نقل عمومی نگران کننده است.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه میزان اجرای محدودیت ها در مراکز اداری بیش از 94 درصد است، گفت: با اجرای طرح جدید، تردد خودروها کاهش داشته و حتی تصادفات منجر به فوت هم کاهشی شده است. هدف گیری از اجرای طرح جدید کاهش 30 درصدی موارد بستری و 10 درصدی مرگ و میر برای یک ماه آینده است.

وی با اشاره به اعمال محدودیت های کرونایی در 89 شهرستان قرمز قبل از شروع تعطیلی های دو هفته ای در کشور گفت: در این تعداد از شهرستان ها که با تعطیلی مشاغل رده های دو، سه و چهار همراه بود، 69 شهرستان با رعایت پروتکل ها، از شرایط قرمز خارج شدند و این یک موفقیت عظیم است.

حریرچی همچنین از شروع فصل سرما در مناطق گرجهت ابراز نگرانی کرد و گفت: هنوز زمستان در مناطق گرجهت شروع نشده و ما نگران هستیم که بیماری با شروع فصل سرما در این مناطق با شروع به کار فعالیت دستگاه های گرمایشی و بسته شدن درها اوج بگیرد.

معاون کل وزیر بهداشت در ادامه به موضوع واکسن کرونا اشاره نمود و گفت: واکسن کرونا از سه جهت دنبال می گردد، فراوری ایرانی، خرید از دیگر کشورها و همچنین جهت سوم فراوری مشترک با دیگر کشورها در دستور کار قرار گرفته است. کمیته اخلاق استفاده انسانی واکسن ایرانی کرونا را تایید نموده است.

به گفته وی، افراد مسن، کادر بهداشت و افرادی که بیماری خاص دارند در اولویت نخست ارائه واکسن هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 38638

به "خروج 69 شهرستان از شرایط قرمز کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج 69 شهرستان از شرایط قرمز کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید