الجزایر: موعد اجلاس سران کشورهای عربی هنوز تعیین نیست

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری خبرنگاران-وزیر خارجه الجزایر خاطرنشان کرد، رئیس جمهور این کشور میخواهد تاریخی را برای نشست سران کشورهای عربی معین کند که نمادهای ملی تاریخی و بُعد ملی عربی را کنار یکدیگر قرار دهد.

الجزایر: موعد اجلاس سران کشورهای عربی هنوز تعیین نیست

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر در جریان ملاقات با سفرای کشورهای عربی در الجزایر گفت، صحبت ها از به تعویق انداختن نشست سران کشورهای عربی اشتباه است چرا که هنور موعدی برای آن مشخص نشده است.

وزارت خارجه الجزایر با صدور بیانیه ای بیان کرد: این ملاقات فرصتی است تا سفرای کشورهای عربی را در جریان کوشش های الجزایر با هدف تقویت همکاری مشترک بین کشورهای عربی از منظر ایجاد سامانه امنیت ملی عربی در همه ابعادش قرار دهیم.

لعمامره توضیح داد، برخلاف اخبار نادرستی که اینجا و آنجا تحت عنوان به تعویق افتادن نشست سران کشورهای عربی منتشر شده، عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر میخواهد با مشخص تاریخی نمادهای ملی تاریخی و بُعد ملی عربی را کنار یکدیگر قرار دهد و و ارزش های مبارزه مشترک و همبستگی کشورهای عربی را تقویت کند.

وزیر خارجه الجزایر ضمن اشاره به چالش هایی که جامعه عربی با آن رو به رو است به ویژه چالش های مربوط به شیوع ویروس کرونا و بعلاوه چالش های رشد و توسعه ای، مالی و اجتماعی، بر کوشش های الجزایر با هدف فراهم کردن عوامل اساسی در تضمین موفقیت نشست آینده سران عربی و تبدیل آن به نقطه عطفی در جهت همکاری مشترک عربی تاکید نمود.

ایسنا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 60088

به "الجزایر: موعد اجلاس سران کشورهای عربی هنوز تعیین نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجزایر: موعد اجلاس سران کشورهای عربی هنوز تعیین نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید