چشم ها سیگنالی غیرمنتظره به مغز می فرستند

به گزارش بلاگ پو، تحقیقات جدید نشان می دهد که بخشی از نورون های شبکیه چشم علاوه بر سیگنال های تحریکی، سیگنال های مهاری را نیز به مغز می فرستند.

چشم ها سیگنالی غیرمنتظره به مغز می فرستند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، طی دهه های گذشته، کتاب های درسی زیست شناسی ادعا می کردند که چشم ها به صورت خاصی از طریق نوعی از جهت های سیگنال دهی یا هشداردهی با مغز ارتباط برقرار می کنند. اما اکتشافی جدید نشان می دهد که برخی از نورون های شبکیه ای جهتی کم ترددتر را انتخاب می کنند.

تحقیقات جدیدی به رهبری دانشگاه نورث وسترن، مجموعه ای از نورون های شبکیه ای را کشف کرده که سیگنال های مهاری یا بازدارنده را به مغز ارسال می کند. پیش از این، محقق ها بر این باور بودند که چشم انسان فقط پیام های تحریکی یا برانگیزنده را به مغز ارسال می کند. این در حالی است که سیگنال های انگیزشی، نورون ها را وادار به فعالیت بیشتر و سیگنال های بازدارنده آن ها را وادار به فعالیت کمتر می کند.

دانشمندان نورث وسترن همچنین دریافتند که این مجموعه از نورون های شبکیه ای با رفتار های ناخودآگاهی، از جمله هماهنگ سازی ساعت بیولوژیکی بدن با روشنایی و تاریکی روز و انقباض مردمک چشم در برابر نور های خیلی روشن، ارتباط و درگیری مستقیم دارند. دانشمندان برای دستیابی به درک بهتری از چگونگی کارکرد این نورون ها، می توانند با توجه به تأثیر انواع نور بر رفتار ما، جهت های جدیدی را مورد بررسی قرار دهند.

به گفته تیفانی اشمیت، رئیس این تحقیقات، این سیگنال های مهاری مانع از تنظیم مجدد ساعت بیولوژیکی ما در نور کم و جلوگیری از انقباض مردمک در نور کم می شود و این در حالی است که هر دوی این دو مورد برای دید مناسب و عملکرد درست روزانه بدن ما ضروری هستند.

وی می گوید: ما معتقدیم که که نتایج مطالعات ما مکانیسمی را برای درک اینکه چرا چشم ما تا این حد نسبت به نور حساس است فراهم می کند، اما رفتار های ناخودآگاه ما معمولا به نور مربوط نمی شوند.

اشمیت و همکارانش برای انجام این مطالعات، نورون های شبکیه ای مسئول سیگنال دهی بازدارنده درون سیستم عصبی یک موش آزمایشگاهی را مسدود کردند. درست در هنگامی که این سیگنال مسدود شد، نور های ضعیف در تغییر ساعت بیولوژیکی بدن مؤثرتر عمل کردند.

اشمیت می گوید: این موضوعی نشان می دهد که سیگنالی از چشم وجود دارد که به صورت فعال مانع تغییر و تجدید نظر در تنظیم ساعت بدن در هنگام تغییرات نوری می شود، که امری غیرمنتظره است. البته بعد از اینکه به این ماجرا پی بردیم، فکر می کنیم که تا حدودی تیز منطقی است، زیرا شما هیچ وقت نمی خواهید تنها به خاطر آشفتگی های خفیف در چرخه نور و تاریکی محیط اطرافتان تمام ساعت بدنتان را از نو تنظیم کنی. در واقع، شما تنها زمانی می خواهید این تنظیمات وسیع رخ دهند که با تغییرات نوری شدیدی روبرو شده اید.

این تیم همچنین متوجه شد که در هنگام مسدود کردن سیگنال های بازدارنده از طرف چشم، مردمک های موش بسیار حساس تر به نور هستند.

یکی دیگر از دانشمندان این تیم تحقیقاتی می گوید: فرضیه ای که ما در حال کار روی آن هستیم، این است که این سازوکار مردمک ها را در نور های خیلی ضعیف از انقباض مصون می کند، این امر میزان نور برخورد کننده به شبکیه چشمتان را افزایش می دهد و دیدن در نور های ضعیف را راحت تر می کند. این سازوکار مشخص می کند که چرا مردمک های شما از انقباض پرهیز می کنند تا زمانی که نور روشن شدت می یابد.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26060

به "چشم ها سیگنالی غیرمنتظره به مغز می فرستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم ها سیگنالی غیرمنتظره به مغز می فرستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید