پروتئینی که ویروس کرونا را کُشنده می نماید

به گزارش بلاگ پو، قطع سنتز پروتئین منجر به سرکوب کامل یکی از مهمترین سیستم های اصلی محافظت از بدن در برابر عفونت می گردد. در نتیجه، سیستم ایمنی دیگر پاسخگو نیست، به دلیل Nsp1 سیستم هشدار دهنده دفاع بدن از کار می افتذ.

پروتئینی که ویروس کرونا را کُشنده می نماید

دانشمندان آلمانی از دانشگاه مونیخ و بیمارستان دانشگاه پزشکی واقع در اولم مکانیزمی را کشف نموده اند که با استفاده از آن، سارس کووید-2 ویروس کرونا سنتز پروتئین را در سلول های آلوده سرکوب می نماید و در برابر سیستم ایمنی بدن مقاومت می نماید، که می تواند منجر به مرگ بیمار گردد.

معلوم شد که پروتئین ویروسی Nsp1 نقش کلیدی در مکانیسم بیماری زا بازی می نماید، که به سارس کووید-2 یاری می نماید تا سلول ها را احاطه و تکثیر کند.

Nsp1 به زیر واحد ریبوزومی 40 S. متصل می گردد، که اتصال RNA پیغام رسان (mRNA) به ریبوزوم ها و سنتز پروتئین متعاقب را در حین انتقال تضمین می نماید. یکی از پایانه های پروتئین ویروسی با زیر واحد به گونه ای تعامل دارد که از اتصال mRNA جلوگیری می نماید.

قطع سنتز پروتئین منجر به سرکوب کامل یکی از مهمترین سیستم های اصلی محافظت از بدن در برابر عفونت می گردد. در نتیجه، سیستم ایمنی دیگر پاسخگو نیست، به دلیل Nsp1 سیستم هشدار دهنده دفاع بدن از کار می افتذ. قطع اولیه ارتباط ایمنی، یکی از دلایل ممکن برای ایجاد شرایط مرگبار در بیماران از جمله طوفان سایتوکائین است.

دانشمندان معتقدند که یکی از روش های احتمالی برای خنثی کردن ویروس کرونا می تواند توسعه دارویی باشد که اتصال Nsp1 به زیر ریبوزوم را مسدود کند. این از لحاظ نظری امکان پذیر است، زیرا به نظر نمی رسد که محل اتصال به پروتئین های سلولی نقش مهمی در سنتز پروتئین ایفا نماید.

منبع: اسپوتنیک

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: فرادید
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30597

به "پروتئینی که ویروس کرونا را کُشنده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروتئینی که ویروس کرونا را کُشنده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید