وکیل سابق کاخ سفید باید در تحقیقات استیضاح ترامپ شهادت دهد

به گزارش بلاگ پو، یک قاضی فدرال با صدور حکمی اعلام نموده است که وکیل سابق کاخ سفید باید در تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شهادت دهد.

وکیل سابق کاخ سفید باید در تحقیقات استیضاح ترامپ شهادت دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک قاضی فدرال با رد اصرار دولت آمریکا مبنی بر مصونیت قضایی مقام های رسمی، با صدور حکمی تأکید نموده است که دان مک گان وکیل سابق کاخ سفید باید در پرونده مربوط به تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ شهادت دهد. این قاضی آمریکایی گفته است که هیچ کس فراتر از قانون نیست.

البته حکم صادرشده از سوی براون جکسون قاضی فدرال تنها درخصوص مک گان الزام آور و قابل اجراست، ولی این حکم می تواند پایه و مبنای حقوقی و قانونی برای همکاری سایر مقام های فعلی و سابق دولت آمریکا از جمله جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید در جریان تحقیقات این پرونده باشد.

مک گان که اکتبر 2018 میلادی از این سمت کناره گیری نموده است، در ماه می به درخواست احضاریه کمیته قضایی مجلس نمایندگان برای ادای شهادت پاسخ منفی داده است.

دولت ترامپ حاضر به همکاری با اعضای مجلس نمایندگان درخصوص پرونده جنجالی اوکراین نشده و به مقام های سابق و فعلی دولت دستور داده است تا با درخواست احضاریه مجلس نمایندگان مخالفت نمایند.

این در شرایطی است که سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا تأکید نموده است که به حکم صادرشده علیه وکیل سابق کاخ سفید اعتراض خواهد نمود و خواهان بازنگری در این حکم خواهد شد.

+

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16459

به "وکیل سابق کاخ سفید باید در تحقیقات استیضاح ترامپ شهادت دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وکیل سابق کاخ سفید باید در تحقیقات استیضاح ترامپ شهادت دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید