وقتی گلودرد منجر به روماتیسم قلبی می گردد!

به گزارش بلاگ پو، باشگاه خبرنگاران/ داوود محمدی فوق تخصص جراحی قفسه سینه درباره روماتیسم قلبی اظهار کرد: روماتیسم قلبی به وسیله روماتیسم مفصلی رخ می دهد که در اثر ورود استرپتوکوک میکروبی به بدن و همراه یک گلودرد چرکی و آنژین در سنین کودکی تا پانزده سالگی ظاهر می گردد. با ورود این میکروب، سیستم ایمنی بدن بسیار ضعیف می گردد.

وقتی گلودرد منجر به روماتیسم قلبی می گردد!

او در ادامه درباره علائم این نوع عارضه اعلام کرد: علائم این نوع عارضه درد و ورم مفاصل، مسائل قلبی، بیماری کره یعنی حرکات پرشی و غیرارادی در مفاصل عظیم، برآمدگی های زیر پوستی و قرمزی پوست جلوی شکم است.

متخصص قفسه سینه درباره علل این نوع عارضه توضیح داد: علت اصلی تب روماتیسمی عفونت باکتریایی به نام استرپتوکوک است. این باکتری باعث یک اختلال التهابی می گردد. این باکتری باعث گلودرد یا در درصد معدودی از بیماران موجب تب مخملک می گردد. تب روماتیسمی باعث می گردد بدن به بافت های خود که از طریق باکتری ها عفونی شده اند حمله نموده و درد گلو به وجود آید. این واکنش باعث ایجاد التهاب وسیع در بدن شده، پایه و اساس تب روماتیسمی را شکل می دهد.

محمدی گفت: ممکن است تب روماتیسمی اجزای مختلفی از بدن را تحت تاثیر قرار دهد. اگر تب روماتیسمی قلب را تحت تاثیر قرار دهد و سبب التهاب یا آسیب دریچه های قلبی گردد دراین صورت است که به آن روماتیسم قلبی گویند.

او توضیح داد: متاسفانه بسیاری از والدین این گلودرد ها را علامت یک سرماخوردگی معمولی تلقی می نمایند که خود به خود درمان می گردد، به همین دلیل هم فکر می نمایند مراجعه به پزشک ضروری نیست و مشکل با استامینوفن و دارو های ضدسرماخوردگی حل خواهد شد.

متخصص قفسه سینه در ادامه اضافه کرد: این در حالی است که گلودرد بچه ها در هر شرایطی باید جدی گرفته گردد، چون می تواند به روماتیسم قلبی منجر گردد و سلامت قلب را به خطر بیندازد.

او گفت: اگر فرد دارای بیماری ویروسی باشد حالت هایی مانند تب، ضعف و خستگی در بیمار بروز می نماید، اما در بیماری هایی با عامل های میکروبی و باکتریایی به ویژه گلودرد چرکی، علاوه بر این که حال عمومی فرد مطلوب نیست، بلکه حالت های ضعف شدید و خستگی نیز وجود دارد.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: همگردی
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25882

به "وقتی گلودرد منجر به روماتیسم قلبی می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی گلودرد منجر به روماتیسم قلبی می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید