سفر به کرمان ممنوع است ، افراد آلوده قرنطینه می شوند

به گزارش بلاگ پو، استاندار کرمان پس از نگرانی مردم از حضور مسافران نوروزی با حضور در پست قرنطینه شمال استان بر جلوگیری از ورود خودروهای استان های آلوده به ویروس به استان کرمان تاکید کرد.

سفر به کرمان ممنوع است ، افراد آلوده قرنطینه می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، طبق آمار موجود که از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان ارائه می شود شتاب ابتلاء به کرونا در کرمان طی روزهای اخیر افزایش یافته که می تواند ارتباط مستقیمی با ورود مسافران غیربومی به شهر کرمان داشته باشد، متأسفانه بیشتر این مسافرها از شهر تهران، البرز و شهرهای دیگر آلوده به ویروس کرونا در حال ورود به استان کرمان هستند.

آخرین آمار که از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ارائه شده 154 نفر به ویروس کرونا در کرمان مبتلا شده اند و تعداد فوتی ها نیز به 16 نفر رسیده است.

تفاوت قابل توجه آمار کرونا در کرمان قبل و بعد از سفرهای نوروزی

این در حالی بود که تا قبل از ورود مسافران آمار مبتلایان به ویروس در کرمان دو رقمی بود، طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان ورود مسافران به کرمان ممنوع شده بود و حتی چند روز طول کشید تا اصناف نیز در کرمان تعطیل شدند اما گویا عدم واگذاری اختیارات تصمیم گیری به استان ها یکی از مهمترین چالش ها در مقابله با کروناست بطوری که تصمیمات ستاد در استان کرمان طی روزهای اخیر با چالش هایی روبرو شد.

بی مسئولیتی برخی از افراد سلامت کرمانی های را با خطر روبرو می کند

در نهایت پس از تاکید و جدیت استان کرمان در زمینه تعطیلی صنوف در نهایت این قانون در کرمان اجباری شد.

اما مردم کرمان با شوک جدیدی روبرو شده اند و آن حضور تعداد قابل توجهی پلاک غیربومی خودروها به شهر کرمان بود که موجب تعجب مردم شد. مردمی که یک ماه در قرنطینه خانگی در انتظار مهار ویروس در استان بودند به یکباره با حجم افراد بی مسئولیتی روبرو شدند که با وجود تذکرهای مکرر وارد شهر کرمان شدند.

این در حالیست که طبق مصوبات ستاد قرار بود از ورود خودروهای استان های آلوده به کرمان جلوگیری شود اما کافیست سری به سطح شهر بزنید تا پلاک های متعدد استان های آلوده به ویروس کرونا به خصوص شهر تهران را در سطح شهر کرمان مشاهده کنید.

به هر صورت روز گذشته استاندار کرمان اقدام به بازدید از پست قرنطینه مرزی استان در ورودی کرمان از سمت یزد کرد که مورد استفاده استان های آلوده به ویروس به خصوص استان های مرکزی و شمالی کشور قرار می گیرد کرد و عملاً از ورود خودروهای این استان ها جلوگیری شد.

در حالی که در حال حاضر بیشترین فراوانی پلاک خودرو که در کرمان دیده می شود از استان تهران است اما تا به امروز آمار رسمی در این خصوص از سوی دستگاه های متولی ارائه نشده است.

محمدجواد فدایی در حاشیه بازدید از این پست قرنطینه با تقدیر از عوامل دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، نیروی انتظامی و فرمانداری مستقر در محل بر ادامه اجرای طرح و کنترل دقیق ورودی های استان در قبال بیماری کرونا و ممنوعیت ورود مسافران استان های آلوده به کرونا ویروس طبق مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا تاکید کرد.

خودروهای مسافران این استان ها متوقف و مسافران به شهر خود برگردانده می شوند

استاندار کرمان افزود: خودروهایی که از شهرهای استان های آلوده از جمله تهران، قم، مازندران، گیلان، گلستان، اصفهان و سمنان به ورودی کرمان وارد می شوند شامل ممنوعیت ورود به استان هستند.

دکتر فدایی خاطر نشان کرد: با توجه به آمار مبتلایان به کوید 19 استان های دیگر نیز به این لیست اضافه نموده خواهند شد.

استاندار کرمان شرح داد: مسافرانی که مبادرت به برگشت به مبدا نکنند در ورودی های استان قرنطینه می شوند.

به گفته دکتر فدایی این ممنوعیت شامل خودروهای سوخت رسان، کامیون ها و حمل کننده مواد غذایی نمی شود.

خودروهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان به شرط عدم توقف از جاده های استان عبور می کنند

همچنین خودروهای با پلاک استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان با ثبت مشخصات و اطلاعات و با کنترل می توانند از جاده های استان به مقصد استان های خود و به شرط عدم توقف در استان عبور کنند.

استاندار کرمان مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا ویروس را لازم اجرا دانست و شرح داد: دادستانی با کسانی که مصوبات را اجرا نکنند و به آنها عمل نکنند در هر سطحی که باشند برخورد می کند.

شایان ذکر است شامگاه پنجشنبه 29 اسفند نیز جلسه ای با موضوع کنترل و محدودسازی ورود افراد غیربومی به استان کرمان در استانداری تشکیل و آخرین شرایط استان کرمان در این خصوص بررسی شد.

بسیاری از ناقلان امکان دارد با وجود تب سنجی اما تب نداشته باشند و در دوران پنهان بیماری قرار داشته باشند

مردم کرمان امیدوارند هر چه زودتر این تصمیم اجرایی و از ورود مسافران به استان کرمان جدا جلوگیری شود. زیرا به گفته کارشناسان بهداشتی بسیاری از ناقلان امکان دارد با وجود تب سنجی اما تب نداشته باشند و در دوران پنهان بیماری قرار داشته باشند.

مهدی شفیعی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از مسئولان خواست جدا از ورود مسافران به استان کرمان به خصوص از استان های آلوده جلوگیری کنند و از مردم کرمان نیز خواست از پذیرش این مهمانان خودداری و آنها را به حضور بعد از کرونا در کرمان دعوت کنند.

مردم در خانه های خود بمانند و نکات ایمنی را رعایت کنند

وی همچنین با اشاره به شیوع کرونا در استان کرمان از مردم خواست در خانه های خود بمانند و دید و بازدیدهای عید را متوقف و از حضور در مکان های شلوغ خودداری کنند.

شفیعی افزود: در شبانه روز گذشته 12 نفر جدید به جمع بیماران کرمان اضافه نموده شدند و فشار زیادی بر روی کادر درمانی کرمان برای خدمات دهی به بیماران وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان نمود: هم اکنون شاهد شیوع ویروس در همه دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان هستیم و رعایت اصول بهداشتی در تمام مناطق استان بسیار ضروری است و اگر مردم رعایت نکنند شاهد یک رشد در زمینه گسترش بیماری خواهیم بود.

اما خبر خوب شفیعی نیز بهبود یافتن 57 نفر از بیماران موجود در استان کرمان است.

هر مسافر بیمار می تواند 10 نفر را مبتلا کند

وی سفر را یکی از مهمترین عوامل شیوع ویروس دانست و گفت: بیشتر افرادی که به خصوص در مراحل ابتدایی به ما مراجعه کردند سابقه سفر داشتند و در نهایت ویروس در استان مستقر شد.

قطع زنجیره انتقال ویروس بسیار مهم است و اگر با سفر این زنجیره به جای شکستن ایجاد شود یک مشکل جدی ایجاد می شود

شفیعی گفت: یک فرد بیمار در سفر می تواند در مقصد بیماری را به 10 نفر دیگر منتقل کند و با توجه به سرد شدن هوا در روزهای اخیر باید به این نکته اشاره کنیم که ماندگاری ویروس بر روی سطوح هم افزایش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خواستار محدودیت جدی در زمینه سفر به استان کرمان شد و افزود: قطع زنجیره انتقال ویروس بسیار مهم است و اگر با سفر این زنجیره به جای شکستن ایجاد شود یک مشکل جدی ایجاد می شود.

یک تناقض جدی در کرمان

وی تاکید کرد که باید محدودیت های جدی برای ورود مسافران به استان انجام شود و گفت: هر گونه کوتاهی می تواند کرمان را در آستانه یک اپیدمی جدی و چالش برای بخش درمان روبرو کند.

در حال حاضر مردم کرمان با یک تناقض جدی روبرو هستند صحبت های مسئولان در خصوص جلوگیری از ورود مسافران به استان و از سوی دیگر وجود مسافران از استان های آلوده که هم اکنون در سطح شهر وجود دارند و مردم آنها را با چشم خود می بینند و آمارهای شیوعی که هر روز بیشتر می شود.

دلیل ورود این مسافران نیز عدم واگذاری اختیارات از پایتخت به استانداران برای جلوگیری قاطع از حضور مسافران در استان هاست و سوال اصلی این است چرا در مبدا از خروج خودروها جلوگیری نمی شود و این مشکل به استان های مقصد منتقل می شود.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22315

به "سفر به کرمان ممنوع است ، افراد آلوده قرنطینه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کرمان ممنوع است ، افراد آلوده قرنطینه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید