تصاویر ، ماسک بزنید تا زندانی نشوید ، ماسک و پاندمی آنفولانزای اسپانیایی در امریکا

به گزارش بلاگ پو، تصویری که در سال 1918 در کالیفرنیا گرفته شده است، الزام پوشیدن ماسک در جریان موج دوم بیماری همه گیر آنفولانزای اسپانیایی را نشان می دهد. این بیماری باعث کشته شدن بیش از 50 میلیون نفر در سراسر جهان شد. مرور تاریخ در روزهای همه گیری کرونا و اجبار به استفاده از ماسک می تواند دلگرم کننده باشد. اینکه ما هم می توانیم این همه گیری را پشت سر بگذاریم.

تصاویر ، ماسک بزنید تا زندانی نشوید ، ماسک و پاندمی آنفولانزای اسپانیایی در امریکا

به گزارش خبرنگاران، در برخی از کشورها برای جلوگیری از شیوع این بیماری، شهروندان را قرنطینه، مراکز تفریحی را تعطیل و استفاده از ماسک را اجباری کردند. طبق قانونی که اکتبر همان سال در سانفرانسیسکو به تصویب رسید، در روزی که آمار دولتی مبتلایان به بیماری 50 هزار نفر را پشت سر گذاشت، هر کس که از پوشیدن ماسک سر باز می زد، از 50 تا 100 دلار جریمه و یا 10 روز محکوم به حبس می شد.

توصیه رسمی تأکید داشت: یک ماسک بزنید و زندگی خود را نجات دهید! ماسک 99 درصد ضد آنفولانزا است. به نظر می رسد این دستورالعمل در صاف کردن منحنی عفونت در سانفرانسیسکو موثر بود. سایر ایالت های آمریکا هم این کار را انجام دادند و در پاریس و منچستر و سراسر اقیانوس اطلس ترویج شد. تامین ماسک به سرعت تبدیل به معضل شد. بنابراین کلیساها و گروه های داوطلب دست به کار تهیه ماسک شدند. بعد از آنکه مدتی بیماری کنترل شد، مردم در استفاده از ماسک آزاد شدند، و همین هم موجب افزایش مجدد آمار مرگ و میر و شروع موج سوم بیماری شد. علی رغم اعتراضات گروه هایی در برابر اجبار به استفاده از ماسک، دولت استفاده از ماسک را مجددا اجباری کرد.

  • همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی انتها چطور تمام شد؟

در این تصاویر که در نقاط مختلف امریکا در سال 1918 و 1919 گرفته شده، گروه های تبلیغ استفاده از ماسک، زنانی که مشغول تهیه ماسک هستند، پلیس هایی که استفاده از ماسک را تذکر می دهند و مردمی که برای دریافت ماسک صف ایستاده اند، دیده می شوند. این تصاویر برای این روزهای ما و شیوع کرونا، تصاویری آشنا هستند.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30398

به "تصاویر ، ماسک بزنید تا زندانی نشوید ، ماسک و پاندمی آنفولانزای اسپانیایی در امریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، ماسک بزنید تا زندانی نشوید ، ماسک و پاندمی آنفولانزای اسپانیایی در امریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید