اعتبار حفاظت اضطراری 34 بنای تاریخی آذربایجان غربی صادر شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، جلیل جباری ظهر پنجشنبه به نقل از سایت خبری این اداره کل در جریان سفر به شهرستانهای میاندوآب و نقده در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر این شهرستان اظهارداشت: در این راستا پیگیری جدی برای تامین اعتبار و شروع بازسازی و حفاظت پل میرزا رسول میاندوآب در دستور کار این اداره کل واقع شده است.

اعتبار حفاظت اضطراری 34 بنای تاریخی آذربایجان غربی صادر شد

وی اضافه نمود: شهرداری و شورای شهر می توانند با معافیت عوارض تغییر کاربری در راستای بازسازی و احیای حمام تاریخی باروق میاندوآب نیز که تحت مالکیت خصوصی است از احیای این بنای تاریخی حمایت کنند.

جباری با اشاره به ظرفیت های تاریخی و طبیعی شهرستان میاندوآب،اضافه نمود: باید مهمترین ظرفیت های تاریخی، فرهنگی، طبیعی، آداب و رسوم و ... این شهرستان با همکاری و هم افزائی دستگاههای اجرایی، در سطح استان برجسته سازی شده و میاندوآب را متفاوت تر از سایر شهرستان ها مطرح سازد.

وی همچنین بهوجود ظرفیت های گردشگری مهم در شهرستان میاندوآب از جمله سواحل رودخانه زرینه رود، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از سرمایه گذاری در طرح های گردشگری حمایت کرده و بدین منظور تسهیلات کم بهره برای سرمایه گذاری در طرح های گردشگری بخصوص حوزه روستایی، ایجاد اقامت گاههای بوم گردی و صنایع دستی در روستاها در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر آذربایجان غربی در ادامه با اشاره بر ضرورت تشکیل مستمر جلسات این ستاد در شهرستان ها و مرکز استان، اضافه نمود: ستاد اجرایی خدمات سفر در طول سال بصورت دایمی فعال بوده و باید پیگیری برنامه های مصوب این جلسات در دستور کار مدیران و روسای ستاد قرار گیرد.

جباری در ادامه خواستار همکاری شهرداری شورای شهر و فرمانداری میاندوآب با اداره کل میراث فرهنگی استان در تهیه و چاپ نقشه راهنمای جامع گردشگری این شهرستان شد.

فرماندار میاندوآب نیز در این جلسه با اشاره به اینکه میاندوآب یکی از شهرهای کهن استان است گفت: وجود آثاری چون پل تاریخی میرزا رسول، مسجد طاق ، تپه های باستانی و سایر آثار تاریخی در این شهرستان گواهی بر این مدعاست.

سیف الله مطلبی با تاکید بر ضرورت همکاری دستگاهها در ستاد اجرایی خدمات سفر میاندوآب، اضافه نمود: بایستی با برگزاری مستمر جلسات این ستاد، سعی کنیم تا با ارائه خدمات بهتر ، خاطره خوشی در ذهن مسافران از این شهرستان بگذاریم.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان میاندوآب در ادامه خواستار همکاری شهرداری و شورای شهر این شهرستان با اداره کل میراث فرهنگی استان در رسیدگی به بازسازی آثار تاریخی، توسعه گردشگری و تهیه نقشه های راهنمای سفر شد.

مطلبی همچنین بر لزوم باز بودن مساجد، نظافت شهر، آماده سازی سرویس های بهداشتی و نمازخانه های بین راهی در ایام تعطیلات نوروزی تاکید کرد.

حسین امامی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه ضمن تشریح طرح ساماندهی خدمات سفر ویژه نوروز گفت: در این طرح جامع که از سوی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تدوین شده، تمام نیازهای مسافزان در آن پیش بینی شده است.

وی با اشاره به ضرورت آمادگی تمامی دستگاه های عضو ستاد در این ایام اضافه نمود: جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر به صورت مستمر تا 20 اسفندماه تشکیل می شود و بایستی امکانات لازم در این مدت برای پذیرایی از مسافران فراهم شود.

تپه حسنلو ظرفیتی مهم برای برپایی گردهمائی های علمی باستان شناسی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی همچنین در جلسه ستاد اجرایی خدمات نقده نیز گفت: با ایجاد پایگاه علمی پژوهشی در تپه حسنلو و دعوت از مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، می توان گردهمائی های علمی باستان شناسی در این مکان ترتیب داد.

جباری با اشاره به آثار تاریخی چون تپه حسنلو و تالاب های طبیعی به عنوان شریان های اصلی این شهرستان، گفت: شهرستان نقده دارای ظرفیت های تاریخی و طبیعی خوبی در حوزه گردشگری است.

وی با اشاره به سیاست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حمایت از سرمایه گذاران گفت: هدف اصلی معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل نیز همین امر بوده و بایستی دستگاههای اجرایی مرتبط نیز در این راستا در جوابدهی به استعلامات، سریع عمل کنند تا در فرایند سرمایه گذاری تعللی رخ ندهد.

وی اضافه نمود: می توان با آماده سازی بسترهای مناسب، زمینه را برای حضور سرمایه گذاران، و بهره برداری از ظرفیت هایی مثل سد حسنلو آماده ساخت.

جباری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت مشارکت دستگاه های اجرایی در ارائه خدمات مطلوب به مسافران اضافه نمود: بهترین پذیرایی زمانی رخ می دهد که دستگاهها، هم افزایی خوبی داشته باشند .

وی پیشنهاد داد با همکاری پایانه ی مسافربری و شهرداری نقده، اتوبوس ها و تاکسی راهنمایان گردشگری به منظور معرفی جاذبه های شهرستان در نقده راه اندازی شود.

جباری اضافه نمود: شهرداری و شورای اسلامی نقده می توانند با همکاری دستگاه های ذی ربط، اطلاعات مربوط به جاذبه های تاریخی- طبیعی شهرستان را در قالب راهنمای جامع گردشگری تهیه کنند.

وی همچنین با اشاره به لزوم نصب تابلوها و علایم راهنمای گردشگری در مسیرهای مربوط به آثار،جاذبه های تاریخی - طبیعی و روستاهای هدف گردشگری گفت: شهرستان نقده از نظر گردشگری روستایی جایگاه خاصی در استان دارد و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در کنار تالاب های مهم نقده می تواند در این زمینه موثر واقع شود.

مرتضی فرامرزی فرماندار نقده نیز ضمن تقدیر از حضور مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان بر ضرورت برنامه ریزی به منظور بهره وری بهینه از ظرفیت ها و توانمدی های نقده تاکید کرد.

وی تپه حسنلو و جام طلایی کشف شده از این تپه و همچنین آثار موجود در موزه شهرستان را نشان از قدمت تاریخی این شهرستان دانست.

فرامرزی در ادامه گفت: بایستی با همکاری دستگاه ها و ارگان های ذی ربط ، فعالیت ها و اطلاع رسانی های لازم در سطح گسترده به منظور آماده سازی محیطی شاد و پرنشاط در ایام نوروز در راستای تاَمین رضایت مسافران هر چه سریعتر انجام شود.

حسین امامی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به طرح سامان دهی تسهیلات سفرهای نوروزی گفت: در این طرح تمامی نیازهای مسافران در بحث اقامت،پذیرایی، حمل و نقل و ... پیش بینی شده و ضروری است تا مدیران ستادهای اجرایی خدمات سفر شهرستان ها ظرف مدت 15 روز برنامه های خود را به دبیرخانه اعلام کنند.

امامی اضافه نمود: در بهمن ماه امسال برنامه آموزشی سراسری با حضور اصناف دفاتر و تاسیسات گردشگری و اسکان مسافران، پلیس، گمرک، رانندگان وسایط نقلیه و دهیاران و ... به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران به مدت یک ماه برگزار می شود.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24964

به "اعتبار حفاظت اضطراری 34 بنای تاریخی آذربایجان غربی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار حفاظت اضطراری 34 بنای تاریخی آذربایجان غربی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید