اصلی ترین حامی اقتصادی ترامپ از حمایت از او در انتخابات 2020 کنار کشید

به گزارش بلاگ پو، یکی از اصلی ترین حامیان اقتصادی دونالد ترامپ در انتخابات 2016، از حمایت از او در انتخابات پیش رو کنار کشید.

اصلی ترین حامی اقتصادی ترامپ از حمایت از او در انتخابات 2020 کنار کشید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از ایندیپندنت، رابرت مرسر، میلیاردر سرمایه گذار، به همراه همسرش 15.5 میلیون دلار به چند مؤسسه که از ترامپ و ستاد انتخاباتی او در 2016 حمایت می کردند، اهدا کردند. این زوج همچنین 1 میلیون دلار دیگر برای مراسم تحلیف رئیس جمهوری اهدا کردند.

این زوج نه تنها یاری های اقتصادی خود را در اختیار ستاد انتخاباتی ترامپ گذاشتند، بلکه همچنین موسسه کمبریج آنالیتیکا را که شرکت تحلیل اطلاعاتی است و توسط همین فرد میلیاردر تأسیس شده است، نیز به خدمت آن ستاد درآوردند.

ربکا مرسر، دختر او، از اعضای هیات مدیره این شرکت تحلیل اطلاعات است و اطلاعات گردآوری شده توسط آن شرکت، به ستاد ترامپ یاری کرد تا تبلیغ های خود برای شبکه های اجتماعی را به نحوی بسازد که بر آرای رأی دهندگان تاثیر گذاشت.

مرسر همچنین به استخدام کارمندان جدید در کاخ سفید به رئیس جمهوری یاری کرد و سه کارمند اصلی را به ترامپ معرفی کرد: دیوید بوزی (رئیس سازمان سیتیزن یونایتد) به عنوان قائم مقام مدیر ستاد انتخاباتی، کلین کان وی (نظرسنج) به عنوان مدیر ستاد انتخاباتی، و استیو بنن (رئیس هیات مدیره شبکه خبری برایت بارت) به عنوان مدیرعامل ستاد انتخاباتی ترامپ.

به گزارش نشریه نیویورکر، بنن در سال 2017 گفت: خانواده مرسر بستر را برای انقلاب ترامپ مهیا کردند.

ترامپ اکنون در رقابت ریاست جمهوری 2020 باید به مصاف جو بایدن، معاون اول سابق رئیس جمهوری برود و در حال حاضر در تمام نطرسنجی های ملی و نیز در برخی از ایالات حساس، پشت سر رقیب خود قرار گرفته است.

در سال 2016 نیز رئیس جمهوری در نظرسنجی ها پشت سر نماینده دموکرات آن سال، هیلاری کلینتون قرار داشت. اما در همان حال از پشتیبانی های اقتصادی فراوانی برخوردار بود که توسط مرسر و دخترش ربکا راهنمایی می شد.

5 نفر از افراد نزدیک به خانواده مرسر به نشریه بیزینس اینسایدر گفتند که بعید به نظر می رسد این میلیاردر دوباره در انتخابات ماه نوامبر برای حمایت اقتصادی از رئیس جمهوری حاضر گردد.

یکی از مقامات حزب جمهوری خواه که به ستاد انتخاباتی ترامپ نزدیک است و به شرط گمنام ماندن با نشریه بیزینس اینسایدر صحبت نموده است، گفت که ستاد انتخاباتی او انتظار ندارد یاری اقتصادی یا هرگونه یاری دیگری از خانواده مرسر دریافت کند.

این مقام گفت: یاری شایان خانواده مرسر این بار به پایتخت راه نخواهد یافت.

یکی دیگر از همکاران ربکا مرسر نیز به این نشریه گفت: آنها صد درصد، هزار درصد، به قطع یقین، کنار کشیده اند.

به گزارش شبکه سی ان بی سی، اخبار فاصله دریافت خانواده مرسر از ستاد انتخاباتی ترامپ نخست در سال 2018 شروع شد؛ زمانی که شدت گیری انتقاد عمومی در جامعه (نسبت به انتخاب ترامپ) نقش آنها را در رقابت انتخاباتی سال 2016 زیر ذره بین برد.

مرسر و همسرش حدود 400 هزار دلار به ابَرکمیته اقدامات سیاسی آمریکای عالی که حامی ترامپ بود، اهدا کردند. اما چیزی به کمیته پیروزی ترامپ که یک کمیته جمع آوری مشترک منابع اقتصادی است که پول های جمع آوری شده را میان ستاد انتخاباتی رئیس جمهوری، کمیته ملی حزب جمهوری خواه و 11 کمیته ایالتی دیگر جمهوری خواستار توزیع می نماید، اهدا ننموده بودند.

بعدتر در تاریخ 14 فوریه، مرسر به تنهایی 355 هزار و 200 دلار به کمیته پیروزی ترامپ اهدا کرد. اما ستاد انتخاباتی ترامپ تنها 5600 دلار از آن پول را دید، چرا که آن مبلغ، حداکثری بود که از نظر حقوقی می تواند در هر دو انتخابات مقدماتی و سراسری از آن کمیته دریافت کند.

در سوی دیگر اما ربکا مرسر هیچ یاریی به کوشش دوم ترامپ برای انتخاب مجدد ننموده است.

فقدان این حامیان اقتصادی کلیدی به این معنی نیست که رئیس جمهوری پول کافی برای مخارج 3 ماه آینده تا انتخابات ندارد. ستاد انتخاباتی او رو 30 ژوئن گفت که 113 میلیون دلار برای هزینه کردن دارد.

در مقایسه، ستاد انتخاباتی بایدن در اوایل ماه ژوئیه گفت که 109 میلیون دلار دارد، چرا که نماینده حزب دموکرات نیز کوشش خود را برای جمع آوری منابع اقتصادی در ماه های اخیر افزایش داده است تا به مصاف آقای ترامپ برود.

اگر خانواده مرسر تصمیم می داشتند که در آخرین لحظات از ستاد انتخاباتی ترامپ حمایت نمایند، اکنون آخرین مهلتی است که بتوانند پول های خود را برای تاثیر مثبتی بر سرنوشت این ستاد انتخاباتی هزینه نمایند. اما در حال حاضر چنین حمایتی بعید به نظر می رسد.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 31036

به "اصلی ترین حامی اقتصادی ترامپ از حمایت از او در انتخابات 2020 کنار کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلی ترین حامی اقتصادی ترامپ از حمایت از او در انتخابات 2020 کنار کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید