آمریکا درباره ایران چه در سر دارد؟ کاربران خبرنگاران پاسخ دادند

به گزارش بلاگ پو، کاربران خبرنگاران می گویند ترامپ ایران را می خواهد وارد بازی سیاسی جدیدی کند.

آمریکا درباره ایران چه در سر دارد؟ کاربران خبرنگاران پاسخ دادند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بعضی صاحب نظران براین باورند که با توجه به نزدیک شدن پایان تحریم های تسلیحاتی بر ایران در ماه اکتبر، آمریکا سعی دارد رأی تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل را برای تمدید این تحریم ها جذب کند.

در همین رابطه آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را به کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان ارائه نموده تا این تحریم ها را علیه ایران تمدید نمایند، اما دیپلمات های سازمان ملل عنوان نموده اند که این قطعنامه در اختیار 11 عضو دیگر این شورا قرار نگرفته است، که روسیه و چین جزو این 11 عضو هستند.

از سوی دیگر وزیر خارجه امریکا تحرکاتی را برای ایجاد یک همگرایی علیه ایران پس از پرتاب ماهواره نور دنبال می نماید که تا به امروز به نتیجه ملموسی نرسیده است.

حال سوال اینجاست که هدف مقامات واشنگتن از این تلاشها چیست و چرا آنها در تکاپو برای بازگشت به برجام بوده و می کوشند بقیه کشورها را نیز با خود همراه نمایند، آیا فقط اهداف انتخاباتی برای ترامپ مهم است یا خیر؟

در همین باره کاربران خبرنگاران برای ما نوشتند:

مخاطبی با اشاره به انتخابات آمریکا نوشت: هدف امریکا فعلا فقط انتخاباتی است چون برای ترامپ فقط برنده شدن مهم است و برای همین هر کاری می نماید ولذا تهران باید از این شرایط کمال بهره برداری را ببرد تا بتواند با شاخ غول واشنگتن مواجهه کند.

کاربری در پاسخ به کامنت بالا مطرح نمود: تا انجایی که اطلاع دارم فعلا برای امریکا تحریم تسلیحاتی مهمه چون مهر ماه تحریم تسلیحاتی ایران تمام میشه و می تونه خرید سلاح کنه و چون روس و چین پای کار معامله سلاح هستند و طرفهای غربی غایب هستن برای همین ترامپ می خواد جلوی این معامله سودمند رو بگیره.

مخاطب دیگری در پاسخ به بحث بالا نوشت: برنامه کلان آمریکا در خصوص ایران بسیار فراتر از انتخابات و این دست قضیه هاست . خود کاخ سفید فشار حداکثری رو مطرح نموده و تا حد توان هم بهش عمل می کنه . ایالات متحده چه با ترامپ و چه بی ترامپ هرجا روزنه ای پیدا بکنه حتما وارد میشه و مزاحمتش رو ایجاد می کنه .

مخاطب دیگری هم دربحث کامنت های بالا شرکت کرد و نوشت: بنظر ترامپ تمام زورش را می زند تا ایران را واداربه مذاکره کند چون هیچ تحریمی نمانده اعمال ننموده باشد،دوباره یک بازی جدید را آغاز نموده، ترامپ مرد تجارت است نه سیاست.

کاربر بی نامی نوشت: به نظرم چون اصل موضوع الان برای تحریم تسلیحاتیه برای همین این موضوع رو باید در رقابت های قدرتهای عظیم برای فروش سلاح به ایران تفسیر کرد

مخاطب دیگری معتقد است: برجام مثل همه توافقنامه های بین المللی مبتنی بر تعهدات متقابل بود ولی از نظر شما خیلی یکطرفه بسته شده بود و همین الان هم رفتار امریکا نشون میده که این توافق برای همه منافع و مضار داشته برای همین یکطرفه به قاضی نروید

مخاطب دیگری نوشت: امریکا می توانداهداف مختلفی داشته باشد1- تبلیغاتی بدلیل انتخابات 2- عدم دستیابی به هدف برسرمیزمذاکره آوردن ایران ودستیابی به برجام 2 3- آزادشدن ایران ازبندهای کنترل تولیداورانیوم غنی شده با غنای بالا بدون محدودیت دردرجه غنا وحجم 4- پیشرفتهای علمی وتکنولوژِیک ایران درحوزه صنایع نظامی وعدم توان مقابله با آن وناتوانی درتغییرحکومت وقبول واقعیت حکومت ایران 5- تحت فشار قرارگرفتن نیروهای نظامی امریکادرمنطقه برای خروج ازمنطقه بدلیل تقابل باایران 6- ازدست دادن منافع تجاری باایران بدلیل تقابل باایران چراکه ایران ازچین برای امریکاخطرناکتر نیست با این همه امریکابیشترین سطح تجارت دردنیا رابادشمن شماره یک خود دارد7-مرور سیاستهای تقابل گرایانه ورسیدن به این نتیجه که اگرازاول انقلاب ایران سیاست تقابل یا ایران را درپیش نمی گرفت و واقعیت دولت مردمی ایران را قبول می کرد وبا حکومت مردمی ایران همکاری می کردمجبورنبوداین همه هزینه های سنگین رادرمنطقه بدهد ومی توانست دنیایی منافع تجاری ازطرف ایران داشته باشد.8-تبت یک ارتباط خوب وبردبردبرای جمهوری خواستار وازبین بردن شانس دمکراتهادراستفاده از این ارتباط.

کاربر دیگری نوشت: آمریکا قطعا بدنبال تغییر تاکتیک در بازی برجام هستش و میخواد وارد گروه تصمیمگیری برجام بشه تا تهاجماتش رو که ایران در زمان خروج از برجام آمریکا تا حدودی خنثی نموده رو اینبار در درون 5+1بکار بندازه.و ایران باید قطعا مخالفت خود رو اعلام و مقاومت کنه،و اگر با فشار دیگر اعضا شاید مصلحت درونی صلاح ببینه که ورود آمریکا رو بپذیره باید به مطالبه تمامی ضرر و زیانهای ناشی از خروج و تمرد آمریکا بهمون تحمیل شده بپردازه تا سنگی بس عظیم در جهت خارج گود نگه داشتن آمریکا از دایره قانونی تصمیگیران برجامی باشه

شما کاربران محترم می توانید مشروح این نظرات را اینجا بخوانید.

310 310

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25706

به "آمریکا درباره ایران چه در سر دارد؟ کاربران خبرنگاران پاسخ دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا درباره ایران چه در سر دارد؟ کاربران خبرنگاران پاسخ دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید